SŤAHUJEME SA! Robíme všetko, čo je v našich silách, sklad bude uzavretý do utorka 31.10. Všetky objednávky budú vybavené po tomto dátume. Ďakujeme za vaše objednávky a trpezlivosť. :-)

Kávové kapsule sa recyklovať nedajú

Kávová kapsula sa recyklovať nedá! Existuje však pohodlná alternatíva

Kávičkujete? Ak áno tak akú kávu si radi doprajete? Klasického turka, prekvapkávanú alebo ste fanúšikom modernej kávy z kapsule? Na celom svete hojne rastie spotreba kávy a v posledných rokoch vďaka masívnym reklamám rastie aj počet ľudí, ktorý používajú kávovary na kapsule. Je to trendy, pohodlné ale je tu jedno veľké ALE.

Zamýšľali ste sa niekedy, čo sa deje s použitou kávovou kapsulou? Pravdepodobne väčšina z nás po zhotovení kávy odhodí kapsulu do zmiešaného odpadu a ďalej to nerieši. Až pri písaní tohto článku, ktorého súčasťou bola rešerš dostupných informácií, mi došlo, o aký veľký problém ide. Navyše, jednorázové kapsule nielenže zaťažujú naše životné prostredie, ale môžu mať nepriaznivý vplyv aj na naše zdravie.

ZAČIATOK KÁVOVÝCH KAPSÚL

JOHN SYLVAN, tak sa volá muž, ktorý stál pri zrode kávových kapsúl. V roku 1990 založil firmu Keurig Green Mountain. Išlo mu predovšetkým o to, zjednodušiť prípravu kvalitnej kávy. Jeho vynález rozbehol miliardový biznis, on si ale teraz sype popol na hlavu. Tvrdí, že by to najradšej zobral späť.

"Nemám doma kávovar na kapsule. Je to príliš drahé na prevádzku. A navyše urobiť si dobrú prekvapkávanú kávu nie je rozhodne nijak komplikované".

Tiež prezradil, že zdieľa obavy ochrancov prírody. Tí spočítali, že len z vyprodukovaných K-Cups (USA trh) v roku 2014 by sme mohli vytvoriť reťaz, ktorý by obopínala našu planétu minimálne dvanásťkrát. A väčšina týchto kapsúl je takmer nerecyklovateľná.

 

PREČO JE RECYKLÁCIA KÁVOVÝCH KAPSÚL TAKMER NEMOŽNÁ?

Desivé čísla týkajúce sa kávových kapsúl rýchlo stúpajú, ekológovia bijú na poplach. Na jednu kávovú kapsulu pripadá až päť gramov odpadu vrátane hliníka a jeho zlúčenín. Množstvo odpadu môže byť až dvojnásobné u káv, do ktorých sa pridáva kapsulové mlieko. Také množstvo obalu pre jednu kávu je absurdné, je potrebné urobiť zmenu.

Navyše podľa rakúskej spotrebiteľské organizácie Verein für Konsumenteninformation (VKI), môže byť samotný hliník veľkou hrozbou pre spotrebiteľov. Jeho používaním si môžeme zapríčiniť veľmi široké spektrum rôznych zdravotných komplikácií, medzi ktoré patrí aj mnoho alergií, Alzheimerova choroba, ale aj rakovina.

caps11_kapsle3

AKO TO SKÚSIŤ ZODPOVEDNEJŠIE ?

Ak používate kapsule od firmy Nespresso, a Dolce Gusto môžete využiť ich recyklačný program. Môžete vymeniť kapsulový kávovar za kávovar na kávové zrná alebo používať Mocca kanvičku a urobiť si z prípravy kávy príjemný rituál.
Ideálnym variantom, ktorý nevyžaduje žiadnu veľkú zmenu, sú inovatívne kapsule, ktoré sú znovu-naplniteľné.

Znovu-naplniteľné kávové kapsule

Znovu-naplniteľných kávových kapsúl je na trhu veľké množstvo a ich kvalita - či už samotným spracovaním alebo výslednou kávou - sa často výrazne líšia. Odskúšali sme niekoľko kapsúl, z ktorých nerezová WayCap Ez  sa vymyká zabehnutým štandardom a je najkvalitnejším a najekologickejším riešením vo svojej kategórii naplniteľných kávových kapsúl. Exkluzívne ju môžete kúpiť u nás na eshope.

Prečo sú WayCAp  Ez také dobré?

+ Kvalitné spracovanie z nerezovej ocele

+ Dlhá životnosť (výrobca vtipne udáva, že vás kapsule pravdepodobne dokonca prežije :))

+ Odpadá nutnosť dokupovať jednorazová viečka (= žiadne dodatočné náklady)

+ Môžete použiť mletú kávu rôznej hrubosti a napriek tomu vaše espresso bude mať vždy poctivú penu

+ Odpadom je len kávová usadenina (= bioodpad)

+ Navrhnutá a vyrobená v Taliansku.

 

Kapsulu jednoducho naplníte mletou kávou a potom už postupujete rovnako ako s bežnou kapsulou. Po zhotovení kávy kapsulu opláchneme a je hotovo. Veľa výhod za rozumnú cenu. Navyše si vychutnáte kávu úplne bez výčitiek. Tieto kapsule nájdete v našej ponuke.

58f9b76dbd0db

Je dobré sa občas zastaviť a uvedomiť si, že sme to aj my, koncoví zákazníci, kto má možnosť ovplyvňovať trendy na trhu a svojím správaním aj spotrebiteľský trend trhu určovať. Svojimi preferenciami pri nákupe môžeme vysvetliť, aké sú naše priority. Tým nemám na mysli len trh s kávou. Premýšľajme o našej planéte, pretože ona nás nepotrebuje - to my sme tí, čo sa bez nej nezaobídu.